FÅNGA DAGEN!





onsdag 30 juni 2010

Onsdag!

Hej på er mina vänner idag ser det lite molnig ut på himlen men jag mår bra trots vädret inte ser just ut.

Som jag skrev igår så skulle jag till Doktorn i Värnamo å vilken besvikelse jag fick uppleva besöket tog 5 minuter och han bara sa att ja du ser glad ut, å du har gått ner så här mycket och det är ju bra. that it!
Sen så ställde jag frågan och det var om han tyckte att jag gick ner för mycket per vecka men det tyckte han inte och så sa han att det du går ner första året är det du går ner sen så blir det inte så mycket mer viktminsknig.

Så det fick mig att tänka till lite inte för att jag har ätit onyttigt hela tiden utan det är att jag har inte tränat. Det är ett måste nu för mig, och jag har även tänkt köra liten sopp diet nu i fyra veckor samma som jag körde innan operationen så får jag se om det är någon skillnad. skall dock äta ett mål mat utan kol hydrater.

sedan operationen för 8 veckor sedan så har jag gått ner 15kg totalt innan och fram tills i dag så har jag tappat 27kg så det är bra.  genom snittet på dessa 8 veckor så har jag losat 1,8 kg per vecka så om jag går ner 15kg på 8 veckor så borde jag väga 88kg i augusti / september så i oktober / November borde jag väga 68kg om jag går ner 20kg till så då har jag nästan nått min mål vikt inom ett år. Men sen kan man ju stanna till på vägen så jag håller tummarna nu att det funkar som jag vill.

Jag njuter iallafall nu av att det sakta går ner för mig och jag kan inte fatta riktigt att jag har börjat kunna ha toppar i stl 46/48 helt sanslöst dock så är jag fortfarande stor i byxor det ligger på stl 50 men det är för jag har sådan redig hängbuk så det är hemskt om jag kunde så skulle jag vilja ta bort den redan idag men jag får vänta, och så får det bli situps på kvällarna.

Efter gårdagens utflykt åkte vi till Assjön och badade det var riktigt skönt!
Helan och Halvan!

Mysigt!
Små grodorna  hopp hopp!
Sim sim!
Efter badet så var det dags att åka hem och vi åt lite rester från gårdagen Nova var så trött att hon orkade inte äta själv utan det var bara böl. Hon somnade så fort hon la huvudet på kudden.

Själv så gjorde jag i ordning för morgon dagen då det nu väntar 10 jobbdagar i rad huu men samtidigt är det roligt att fått börja jobba igen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar