FÅNGA DAGEN!





torsdag 22 juli 2010

Förkyld!

Hej på er mina vänner som är ute i cybervärlden och läser min blogg!

Jag känner mig som ett ur-sketet äpple idag har fått en sån förskylning mitt i sommarvärmen. näsan känns som den är full med snorkråkor och uppblåst som en jättebalong. Himla tur att det inte syns, för hur hade det sett ut ;0)

Som jag skrev innan så har det varit riktigt jobbig period.
och det har inte handlat om mig men ändå berör det mig. Min älskade sambo har haft ont i magen en längre tid han sökte läkare och via provsvar så fann man blod i avföringen, det blev snabbt en gastroskopiundersökning som inte visade någon ting. skönt tyckte vi eftersom vi har varit så oroliga. Men nu så skall han kallas för att göra en rektoskopi man ska kolla tarmarna. som alla vet så är man skitorolig och mår psykiskt dåligt för man inte vet vad det är för fel, och all denna väntan på svar tar ju dö på en.

Jag får sådan ånges och jag vet inte vad jag skulle göra om jag förlorar honom.

Klart att man skulle reda sig med tiden men det blir ju ett tomt rum i en om man skulle förlora den man  älskar. det är ju trots ett liv som man lever just här och nu.

Så det jag kan göra nu är att bara ta en dag i tagen och vi kan rå om varandra på bästa sätt.

Annat att skriva om är att jag trivs på mitt sommarjobb inom psykiatrin. Det är roligt och vårdtagarna är helt underbara människor. Jag har verkligen fått ett roligt sommarjobb och jag vet att man ska utöka verksamheten så jag hoppas att jag får fortsätta att arbeta efter sommaren annars är det bara att forsätta att söka jobb. nån gång ska jag väl lyckas.

I dag är jag ensam hemma Jonny och Nova har åkt till vadstena för att hälsa på ett par bekanta över dagen.
så jag har kört igång tvättmaskinen, vikt tvätt och och så ska jag lägga mig framför TV med en filt varm kopp te och en hushållsrulle. så jag kan fräsa näsan.

Ni där ute få ha det så bra så hörs vi snart igen många kramar till er!

1 kommentar:

  1. Usch, jag lider mer er, även om det inte är någon fara så är väntan och ovissheten bland det värsta. Jag håller tummarna och tror att det kommer gå bra. Min svärmor har också haft ont i magen och ingen av alla de 23984 (typ)undersökningar hon gjort har visat något, så det kommer gå bra för er också.
    Skönt att du har fått ett jobb som du trivs med, själv har jag precis avslutat min första semestervecka och det har varit skönt.
    Vad synd att du inte följde med till Vadstena, du kunde ju hälsat på mig och fikat lite men det kanske kan hända nån annan gång.
    Ta hand om er!
    Kramar Åsa

    SvaraRadera