FÅNGA DAGEN!





tisdag 7 september 2010

Tisdag!

I dag har jag haft en bra dag. Det är roligt när man har kontakter inom fiskriket ;0) hade en som ringde på min dörr i dag och kom med en stor hink med levande kräftor.  Jag blir salig, jag ställde mig och började med att koka upp kräftlagen, som bestod av vatten, öl, dill, salt och socker. när det kokade så sköljde jag de levande kräftorna och stoppar i dom i den kokande lagen. Mmmmm det finns inget som slår ny kokta kräftor att äta.

Jag fick ihop 4 kg. så nu finns det kräftor i frysen som man kan ta fram vid speciella tillfällen och det bästa med allt är att det är bara jag och Nova som äter kräftor i denna familjen.

Vad har jag mer gjort idag då, jo jag har bäddat i gästrummet för i morgon får gubben besök av sin systers sambo Tobbe. Jag har kört en maskin tvätt och jag har röjt lite och så har jag packat resväskan för i morgon åker jag och Nova till Göteborg och hälsar på min farmor. Vi ska även passa på att träffa Yeni,Jonas och Filip. Längtar så efter dom. Jag ska även träffa min älskade extra mamma Mary å Janne. och till avslut på helgen så ska jag träffa Malin och Jocke. Ska bli så roligt att få komma hemifrån tillsammans med Nova.

Dock så kommer vi ju sakna sambon min men ibland behöver man komma ut lite inte bara sitta hemma, jag är så trött på att vara arbetslös så jag kan spy på det hela. Jag vill så gärna arbeta så m an kan få en fast grund, en vardag som funkar och att man inte ska behöva räkna varenda krona varje månad.


Nä nu så skall jag sätta igång med matlagningen, på menyn sås tår det kyckling och ris med en god sås till. Eftersom sambon inte är glad i kyckling så får han ta gårdagens matrester som är tacco paj.

Ha det s¨å bra nu alla bloggläsare kram!

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar