FÅNGA DAGEN!





tisdag 25 oktober 2011

Tisdag!

Hejsan på er Helgen är över och nya tag att ta tag i.

I fredags var jag och Nova på bio och såg filmen Nallephu nya äventyr i sjumilaskogen. Mamma Petra Jag alltså somnade efter halva filmen. det är tur att man har en så snäll dotter som satt klistrad och tittade samtidigt som hon käkade godis!
Vår älskade dotter så stor snart blir hon fyra år den 23 November!

Så lik sin pappa.

Urs man känner sig verkligen dum men det hade varit mycket den dagen. Natten till Fredag sov jag jätte dåligt. hade så ont då min kropp samlar på sig vatten i läkningsprossen pga min bukplastik jag hade varit i onsdag innan akut till Falköping för att tömma då dom inte fick ut någonting de stack mig tre gånger och dess utom utan bedövning jag var lätt irriterad. På fredag fick jag en ny tid i Jönköping och då var det min läkare som opade mig som stack med lokalbedövning så klart och prickade rätt. Ivan tömde 500ml vätska så det är ju klart att man hade ont natten innan. Frid och fröjd efter denna tömning var som en ny människa.

Återgå till Fredag Efter bion så blev det Gyllene M:et som vi stannade till på driven, Nova fick fyra nugget happy meal och jag sex nuggets. väl hemma så var det en stor väntan på att min barndomsvänn Yeni med man och barn skulle komma.

Jag förberedde kvällen med Ostbricka och Vin även te slank ner och vi hade det trevligt.

På lördag tog vi en sväng till Nobynäs säteri och kollade utanför hur det såg ut och om vi kunde tänka sig har våran kommande bröllopsfest där.  Det kanske vi kan  inväntar nu bara svar från ägare om offert.

Sen åkte vi vidare till A6 där vi åter igen åt på macdonals.
barnen fick leka och karana gick en sväng sen fick vi fruntimmen gå en sväng. sen bar det iväg hem två trötta barn och nöjda föräldrar.
På kvällen så lagade vi mat och det blev kängrufilé med rotfrukter i ugn och rödvinssås, bearnaissås och en grönsallad till.  kan ju bara meddela att det blev ingen mat över! så GOTT!

Efter maten vart det  drink och hotschots vin och en film den senaste pirats of caribien.
Bra film Lite dåligt med blod jämt mot dom slåss.
Hemma gjorda hot schots!

Spex!

Snyggt par!

Spex!

På söndag bjöd vi in ett annat par på fika mycket trevligt, fick lite bröllops tips som jag har nu skickat in offert på hoppas att det kommer svar så man kan lägga det åt sidan vore ju så skönt om fest lokal kunde bli klart och färdigt så man vet. Man kan planera annat har ju födelsedagsfirande och en jul att se fram emot.


Helgen har varit helt underbar och jag är så nöjd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar