FÅNGA DAGEN!





måndag 9 augusti 2010

Lite smått och gott!

Som ni vet så har jag ju inte varit så aktiv det sista men jag tänkte att jag skulle uppdatera er lite.
vågens dag har varit och den visade då 97,4kg jag har losat 2,8kg totalt så har jag rasat 33kg.
Det går inte fort men jag är så nöjd är ju på tvåsiffrigt igen.

Förra veckan var jag och gubben på en loppisrunda och vi hittade en så snygg soffa som jag har gjort om.
till sänggavel.
Före förvandlingen!

Det nya snygga tyget som jag införskaffade!

Det som är kvar att göra är att sätta ett kantband över fästningen jag väntar bara på att limmet ska komma hem.
Tada!
Minns ni skåpet som jag skulle göra i ordning så här såg det ut innan.

Före!

Efter!
Det som nu saknas är hyllplan och nytt glas men det är på gång ;0)

Så blev det vid den svarta fond väggen snyggt tycker jag!
Med mina orkidé tavlor som jag har fotat själv och lämnat in för förstoring

En annan dag fick jag för mig att städa ur på altanen och det vart riktigt fint!




Är riktigt Nöjd med mitt arbete!

För två veckor sedan så åkte Nova och Jonny till hay chaparall tillsammans med ett par bekanta, själv så jobbade jag så lite avensjuk vart jag. Men det bästa med allt är ju att det går fler tåg. 

Pang pang!

Denna veckan som har varit, har varit fullt upp Jonny hade så ont att han var tvungen att åka in till sjukhuset i onsdags men blev hemskickad på torsdag då rektoskopin inte visade något. Han hade jätte ont i fredags och i hela helgen i lördags orkade han dock få besök av sina föräldrar då det firade honom och vi grillade, hade riktigt mysigt tillsammans.
På söndag så fick Jonny frukost på sängen då det var hans födelsedag Grattis älskling!

Men förmiddag gick och Jonny åkte in igen man gav honom smärt stillande och han blev hemskickad han skall få komma på en skiktröntgen nu på onsdag jag hoppas verkligen att man hittar något.
Men hur kan man skicka hem någon utan smärtlindring när inte alvedon hjälper. Helt sjukt att de inte tänker!

Medan Jonny var inne så på sjukan så gick jag och Nova ut i skogen vi tänkte leta svamp men vi hittade inga där emot så hittade vi en massa blåbär som vi plockade, när vi kom hem så gjorde jag och Nova blåbärsmuffins. Mmmm vad goda dom blev!
Nu mina vänner ska jag förbereda lunchen och så ska jag kolla till gubben som är liggande lider med honom och så skall jag forsätta måla på mitt nya projekt bild kommer senare!

Hörs och ses varma kramar till er alla! Petra.




1 kommentar:

  1. Åh vad avis jag blir på alla dina projekt! Har massa som ska fixas här men har för ont för att kunna göra det!
    Sammy får köra igång! ;)

    KRam på dig och grattis igen till 2 siffrigt!

    SvaraRadera