FÅNGA DAGEN!





onsdag 24 mars 2010

Dagens aktiviteter!

Hejsan på er! Ja det blev ingen målning idag, men när jag hade hämtat Nova på dagis, cyklade vi in till samhället och köpte lite påskliljor. Därefter hem igen, Nova fick mellanmål som betsod av lite fil och en knäckemacka.
Jag tog mig en port. soppa och ett knäckebröd.
Efter vårat mellanmål gick vi ut igen och vi tog oss en liten promenad. Vi plockade hängris och lite videkvistar. Nova hjälpte till att platera och fixade lite med sin spade. Nova ville även hjälpa sin pappa att tvätta bilen, det var dock inte poppis. Det slutade med att Nova fick tvätta mina gamla ytterkrukor som vi har kastat nu.

Jag är så nöjd med mitt pyntande på trappen.

Mitt loppis fynd. En gammal vattenberdare till en vedspis!
Jag dekorerade den med påskliljor, en murgröna och lite kvistar av videung. Där efter tog jag hängris och svepte om, och lät en del hänga ner. Jag är faktiskt nöjd.

En gammal zink kruka som jag köpte på loppis en sommar. Den är från miljögården, fast jag målade om hängaren.
En vanlig kruka fylld med påsklijor och en murgröna.

Så blev det när jag var klar.

Kom ju på, får ju inte glömma byta dörrskylten ;0)

Ut av alla lökar som blev över gjorde jag denna lilla enkla grupp, dekorerade med lite filtblommor i några sköna färger.
Få se när påsklijorna börja resa på sig och slå ut.

Mitt lagade mål bestod idag av ugnsbakad kyckling med grönsaker och en klick mager yoghurt.
Nu tänker jag ta och sätta mig å titta lite tv. Ska se det okända och sen blir det fuskbyggarna. Ha det så bra nu alla bloggare och glöm inte, i morgon är det torsdag och vad gör jag då? Jo jag ställer mig på vågen!

Dröm sött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar