FÅNGA DAGEN!





fredag 26 mars 2010

Fredag!

I dag så var det både bra och dålig dag, men kan ju börja med det dåliga. Efter jag hade lämnat Nova på dagis så cyklade jag till vårdcentralen. Där skulle jag ta blod prov och ett vilo EKG, som jag hade fått remis från Värnamo om.
Sköterskan sa: "Nä men vi har ju sagt att dom får sköta det där själva". Jag sa till dom att Värnamo behöver det, innan jag ska på grupp info och sen enskilt samtal med läkaren ang. min gastric bypass op. "Jaha", fick jag snäsigt tillbaka. "Ja, kan du ombesörja provet själv?" Jag svarade att jag kan lägga mitt EKG på lådan, så doktorn i Värnamo får det. Snacka om att man blev besviken. Det var ju inte jag som hade begärt dom här proverna!

Det andra tråkiga saken var att mina soppor var slut, så det blev en knäckemacka med mini keso på. Innehåller bara 1,5 % fett och lite chili krydda som sätter igång matsmälltningen bättre. 1 morot och 1 kiwi och till det en mugg med buljong, som bara ger 5kcal per potion. 


Nu till dom roliga sakerna!
Efter min sena frukost, så tog jag det lite lugnt innan Jonny kom hem med Nova.Vi satte oss i bilen, åkte in till A6 Center i Jönköping.  Där så letade vi upp ett par skor och nya gummistlövlar till Nova som hon kan ha på dagis, nu när våren har kommit.
Vi gick sen och letade efter en blus eller dyligt till mig och jag hittade en vit blus som var jättesöt! Och inte nog med det, storleken var large! Vilken chock! Fast å andra sidan, så var det en större modell. Men det får en att känna att man inte är en antilop men heller ingen elefant Jippi!
Färgen stämer inte! Den jag köpte var vit.
Efter det så var det nästa klappjakt och det var dop pressenten till lilla Freja, vars dop vi ska gå på i morgon.
Ska bli så roligt. Efter vi hade handlat klart så åkte vi till Max för att äta. Jonny och Nova tog en hamburgare och jag tog kycklingsallad, den var riktigt god och jag var mätt sen. När vi var klara så åkte vi hem. Nova hon somnade i bilen, men det gick bra att lägga henne utan att hon vaknade till. Så nu så sover hon gott och jag ska ta och sätta mig tillsammans med mannen min och mysa i soffan.
Ha en trevlig fredagskväll nu alla bloggare! Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar