FÅNGA DAGEN!





torsdag 11 mars 2010

Då jag är en mycket fattig arbetsökande mamma som vill ha jobb!
som är trött nu på att gå hemma sen nyår 2009 det är surt nu, men det lägger vi åt sidan nu för jag har bestämt mig för att jag ska lyckas!
åter till fattig så har jag inte råd nu innan barnbidraget med en cambridgekur så jag tänkte det måste ju funka med varma koppen soppor för det är ju ändå vätskan och kalori intaget som är det viktiga för att lyckas att gå ner i vikt, så att man inte över stiger den mängd kalorier som man ska ha. och så har jag tänkt att äta ett lagat mål om dagen för att inte rasa i vikt.

Dagen såg ut så här!
frukost: red kycklingsoppa med knäckebröd,ost och två glas vatten med pressad citron i.

Hej på er alla vänner nu så börjar långa vägen till mitt nya liv!
idag börjar jag med min soppdiet och jag är så laddad!

Efter det så körde jag tvättmaskinen och lekte med min dotter.
Tiden går fort och jag tittar på klockan redan lunch.

Det blev tre fiskpinnar och en potatis, gurkbit och två glas vatten med citron i.
Lunchen blev avklarad jag och vår dotter gick ut i solkenet, Nova hon hoppade i vattenpölarna och bara hade så roligt, efter en bra promenad så gick vi in.
vi lekte ens stund nova lagede mat åt mig lossas mat förstås och sen så tog vi och läste boken som heter Räven i den kolsvarta natten skriven av: Alsion Green & Deborah Allwright så söt.





Nu så ska jag avsluta kvällens bloggande med att mysa med min dotter, för det är dags att borsta tänderna och läsa godnattsaga!
ha det så bra nu allihoppa och jag hoppas att ni nu får en givande och rolig resa av att följa mig.

2 kommentarer:

  1. Hej!! Vad roligt att du har startat en blogg! Ska bli kul att följa! =)

    Om du har missat... ;) www.metrobloggen.se/Lindha79

    //Linda

    SvaraRadera
  2. Kul det ska bli och följa dig Petra! MEn ska du verkligen genomgå en GBP!?
    Om du nu lyckas gå ner med ck som jag och sen köra enligt VV eller bara äta normalt och motionera?! Det är ju en stor grej som även jag övervägt men verkligen kände att NEJ.. Jag kommer inte kunna äta det jag vill sen oavsett mängd. Bättre att ta tag i problemet som orsakat min övervikt istället. Det måste ju du med göra oavsett vad. För även om man gör en gbp så kan man ändå gå upp i vikt igen ju om man inte får bukt med sitt matberoende.
    Kram på dig och hejja oss!
    KRamiz
    Malin

    SvaraRadera