FÅNGA DAGEN!





tisdag 23 mars 2010

Tisdag!

Hejsan alla bloggare, nu så är jag här igen! Sorry att jag inte har bloggat i helgen men, jag får kompensera detta i dag då.

Jo som sagt, i Söndags så var vi på bomässan och jag var så uppe i varv! Tänkte att: ååå.. ska få en massa inredningstips och se trädgårdar osv! Men det sket sig ju ganska hårt..
Jag är så besviken på denna mässa! Det som fanns var olika husbyggar-företag, fönster, uppvärmning, kaminer, någon som stod och sålde blommor, tidningar och lite annat krafs. Jag är så glad att man hade fått biljetterna för, hade jag vetat att det var så här fjuttigt och tråkigt så hade jag ju inte betalat 100kr och dess utom så har dom mage att ta ut 50kr i p-avgift.. Nä det var en skamlig bo mässa. Så fruktansvärd dåligt. Allt var genom tittat på 15 minuter. Usch....

Efter mässan åkte vi hem till mina svärföräldrar och åt middag. Jag åt sallad och liten kasslerskiva, medans övriga åt raggmunk. Svärfar hade glömt att jag inte åt potatis..

Efter det så dukade svärmor fram dammsugare och kaffe, det är ju tur att man inte tycker om dammsugare..

Senare på kvällen, så satte jag och gubben igång med att göra om lite i gillestugan. Vi har tagit ner en jakaranda hylla och flyttade den till en annan vägg och så tog vi bort två skivor. Vi satte dit hyllor osv. så att det blev som en tv möbel.  Rumet blev genast mycke större, så nu ska träpanelen som sitter i gillestugan målas vit. På så sätt får vi rummet att se ännu större ut. Sen så har vi våran fina svarta skinsoffa, så det kommer bli kanon när det är klart. Lägger upp lite före och efterbilder, så ser ni förvandlingen ;0)

jakaranda hyllan borta!

jakaranda hyllans nya plats och så är det betydligt mindre!


Här ska det nu målas vitt och indreda med något nytt. Vi får se hur det blir när det blir klart. Bilder kommer ;0)
Så tråkig vägg. Typ bastu i megaformat...
Nä nu gott folk har jag inte tid att sitta här, nu ska det börjas målas ;0) Vi ses ha det så bra till dess..

Det har gått någon timme och tro inte att jag började måla i gillestugan. Nej jag fortsatte i hallen.
När vi började göra om, så tapeserade vi i köket och målade kökstaket vitt. Taket är i furupanel. Nice! Mycket snyggt. Not! Denna panel går från kök till hallen. Och så här ser resultatet ut. Jag måste måla en eller två gånger till.
Här har jag börjat måla i hallen!
Här har jag målat en gång i hallen. Nu så ska jag hämta Nova på dagis, sen blir det väl att fortsätta med tambur taket och spaljén.

Mammas trollunge bakom spaljén.

Jag har inte hunnit måla spaljén, det får bli i morgon eller nästa dag. Nova har verkligen kommit in i trotsåldern. Inget var bra idag och inte visste hon vad hon ville göra. Allt man frågade om, var svaret bara nej.
Nu så ska jag läsa tidningen Drömhem & trädgård. Så himmla bra tidining. Men jag får ju inte missa kvällens avsnitt av The Mentalist! Ha det så bra nu alla bloggare! Godnatt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar