FÅNGA DAGEN!





fredag 19 mars 2010

Fredag!

Jaha då vart det fredag och jag mår super bra! Kan inte vara bättre! Idag så har jag och Nova bara myst hemma. Kollat film, läst sagor och bara kramats. Nova har varit en sån mys tjej idag.
Vi har haft besök av farmor och farfar en sväng då jag var tvungen att åka till arbetsförmedlingen, det gick bra.
Idag så har jag ätit mina soppor, mitt lagade mål blev Entrecote med ungsbakade grönsaker, vitlöksmarinerade champinjoner och en klick keso.

Det är kväll nu! Nova sover, jag ska sätta mig och kolla lite på tv och softa med en filt och en liten skål med popcorn. Man kan inte lägga av med allt gott, man måste unna sig något. Visst, jag hade kunnat ta morotstavar och dipp. Men jag kände att idag så är det min dag, och jag kommer inte att gå upp 5kg för att jag äter lite popcorn. Jag längtar inte efter godis eller cholkad som jag trodde, utan jag vill helt enkelt bara ha popcorn. Det är kanske inte jättnyttigt, men mycket bättre än en massa godis och choklad. Nähä mitt, folk nu så ska jag hoppa i mysbyxorna och ta fram filten.  I morgon så ska jag och Nova gå på loppis, därefter så ska vi vänta på att sambon min kommer hem. Har verkligen saknat honom.
Ha en riktig skön fredagskväll nu alla bloggare! Kram/Lilla jag.

Hmm.. Ja, det var den fredags kvällen. Inget roligt på tv så jag tog och fortsatte lite med mitt fix så här blev det.
Motivet på det nya skrinet!

Det är inte klart ännu. Det ska torka, sen så ska det skavas fram lite gamal stuk på det. Jag har inte bestämt om Nova ska få detta skrinet, eller om jag ska ha det själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar