FÅNGA DAGEN!





onsdag 31 mars 2010

Onsdag!

Här har det varit en mycket lugn dag. Eftersom Nova har feber, så trodde jag inte att hon skulle sova hela natten. Men det gjorde hon, tills kl var 05:00. Då gav jag henne lite att dricka, vi bytte blöja och tog tempen. Den var då 38,7. Nova fick Alvedon så att hennes feber kan gå ner, Hon somnade om snabbt i sin säng igen. Hon vaknade sen 08:15. Vi har inte varit ute idag. Jag har tvättat och vikt tvätt.

Jag har deklarerat idag, så nu är det klart. Nova hon mår inte alls bra. Efter stund samtal med min väninna, så bytte jag blöja. Hon fick lite äppeljuice att dricka och hon satt i mitt knä. Å så kom det.. Hon spydde ner hela mig, det var ju bara att ta henne och mig till duschen. När hon var klar med sin dusch, ville hon hjälpa till med att laga mat. Nova fick stå brevid å titta på. När hon stod där så hörde pappa Jonny ett konstigt ljud, och det var Novas blöja som pratade.
Det visade sig att hon hade skitigt. Och inte bara lite utan mega! Det var bara att ta in Nova till toan och byta.
Stackars min lilla tjej som är magsjuk. Med hög feber hon har 39.67grader. hon får leva på äppeljuice och blåbärsoppa i den mån hon kan behålla det.

Det bästa ändå är att jag och Jonny inte har blivit smittade än! Vi håller verkligen tummarna att det inte ska för bli så. Bra handhygien kan ju göra susen.
Jag har ätit mina soppor och mitt lagade mål mat idag blev grönsaker med kött färssås.

Min portion!

Sambons portion!
Det är en viss skillnad på våra tallrikar ;0)  Han är ju man och hälften så stor som jag.
I morgon kommer den stora dagen. Jag hoppas att jag har gått ner lite till så att lördags ätandet inte stoppade min viktnedgång. Fast å andra sidan så kan ju kroppen stanna upp i vikt, men man kan ändå gå ner mått mässigt. Vi får se i morgon bitti. Nu gott folk ska jag ta och lägga Nova. Det är dags att hon ska få sova, för det behöver hon. Därefter ska jag se arga snickaren och fuskbyggarna. Det är ju två program man inte får missa.

Ha det så bra nu. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar