FÅNGA DAGEN!





fredag 12 mars 2010

Jaha då var det fredag igen!
Morgonen började tidigt med ett äpple och soppa. Sen så var det dags att lämna Nova på dagis.
Själv så åkte jag iväg till sjukhuset för att få höra när jag skulle få min operation. Icke! Det blir inget med det!
I Eksjö ska man genomgå ett antal undersökningar och sen så kommer dom inte starta förens i september,så det orkar jag inte med. Nu så väntar en tid den 15 april i Värnamo, där jag ska få träffa en läkare från Sophiahemmet. Där efter blir det operation inom en månad enligt sjukköterskan som beordrade mig att köra med soppdiet. Vem vet, kanske bättre tur där?

I min förtvivlan från ett misslyckat läkarbesök, gick jag till Family House och där hittade jag en kjol och klänning till Nova. Så tuff!
För till sig själv är ju ingen ide att titta, då man bara blir besviken.

Efter mina fynd åkte jag tillbaka till Aneby, hämtade Nova på dagis tog vagnen och gick in till sammhället.
Vi skulle handla lite inför helgen.
Nova ville stanna till vid lekplatsen. En sån gullunge!
Aha! Vad är detta då?

Verkar rolig, den här mackapären!

Åhå! Man kan kika i den!
När vi kom hem så var det dags för mellanmål. Nova åt en portion spaggetti med köttfärs, tillsamman med sin pappa Jonny och själv vart det grönsakssoppa med knäckebröd till. Och naturligtvis en massa vatten.

Mitt lagade mål i dag blev potatis fisk med äggsås och en halv avocado.

Min potion på en assiett!

Men så kom jag till sanningens ögon blick. Nu inser jag fakta, att jag inte kan forsätta leva så här. Jag måste tänka på min kropp och min familj. Min dotter ska få ha en mamma som inte orkar vara med och leka.
Jag började min diet i går så jag har inte kommit så långt än. Dock så ställde jag mig på vågen och den visade
130,4 kg. Inte bra. Här kommer nu mina första bilder på mig från start.
Måste erkänna att jag blir rädd när jag ser dom.

 



Nä, nu så Mina vänner, ska jag ta och avsluta med att se slutet på Tingeling som Nova sitter och kollar på. Sen så blir att läsa saga och natta Nova, så att man kan få lite vuxentid tillsammans med min sambo. FREDAGSMYS  som det visst heter. Ha det så gott och trevlig helg på er alla blogg läsare! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar