FÅNGA DAGEN!





söndag 14 mars 2010

Lördagens Rapport!

Hej då var det ny dag! Jag mår kanon och vaknade tidigt. Gick upp tillsammans med våran dotter Nova och åt frukost.J ag tog min vanliga sopp-frukost. Sen så väckte jag gubben och frågade om han ville hänga med ut i solen och gå på loppis. Han nappade, vi tog barnvagen med oss och så gick vi. Väl framme så hittade jag dessa fynd! Så snygga krukor! Och för att inte tala om min nya snygga ljusstakar i barockstil. Äkta silver! Snopen blev över priset! 50kr paret och krukornoa betalade jag 90kr för. Snacka om fynd!
Så snygga krukor passar perfekt i köket!

Före förvandlingen!

Efter förvandlingen!

Här kommer dom snygga ljustakarna!


Efter loppis fyndet jag gjorde, så gick vi vidare. För Jonny ville köpa varmkorv med bröd till honom och Nova.
Själv så köpte jag mig en Loka bubbelvatten med smak av krusbär och päron. Ny sort, den var faktiskt god.

 
Nova kan inte säja korv, så hon säjer dott med loll!
Mmmm dott! Första gången Nova dricker pucko!
När Jonny och Nova hade ätit upp så gick vi hem. Rundan som vi gick var på ca: 5 km, så det blev lite motion. När vi var hemma igen så var det dags för lunch. Vi åt köttsoppa med knäckebröd till.
På eftermiddagen så fick vi besök av Jonnys syster Jenny och hennes sambo och Jonnys föräldrar. Vi skulle äta tacos och sen så skulle vi se på melodifestivalen. Jag åt två skal med grönt sen var jag mätt.
Senare på kvällen så blev jag hungrig, så jag gick och tog mig en avocado och en kiwi, medans dom andra drack öl, käkade chips och godis. Jag är riktigt stolt över att jag har kunnat hålla mig! Snart tycker man ju att söt-suget borde vara stort, men det har gått bra faktiskt. Där emot så har jag märkt att man är mer beroende av att få äta på mer regelbundna tider, då magen säjer till att den är hungrig. Det är viktigt att äta så att man inte hoppar över måltiden för då blir man ju så vrålhungrig, och slänger i sig en mega portion.

1 kommentar: