FÅNGA DAGEN!





söndag 14 mars 2010

Söndagsaktivitet!

I dag vaknade Nova vid 7 på morgonen, så hon fick en halv flaska välling. Sen myste vi i sängen en stund och tittade på bolibompa. Efter stund så var det dags att väcka våra natt gäster och fråga om frukost. Jag dukade fram och som vanligt tog jag min trogna soppfrukost medans dom andra fick ägg, bröd, fil, kaffe,te och juice. Där efter frågade våra gäster vad vi skulle hitta på, så då föreslog jag att vi skulle gå på tipspromenad, vilket blev en popoulär reaktion. Så snabbt på med ytterkläderna och så ut. Solen sken inte idag. Det var lite kyliga vindpustar som bet i våra kinder, men vi hade trevligt. Tipsrundan är på ca: 5km

Nova med sin faster Jenny!
Nä nu ska jag gå och laga dagens mål. I dag blir det kycklingfilé med ris och grönsaker. Men jag kommer och bloggar lite senare. Ha det så bra så länge! Kram på er alla bloggare!

Det här var dagens lagade måltid!
Det ser mycket ut men det är det inte! Riset består av två matskedar, två matskedar sås, 1dl sallad och en kycklingfile bit liten.
Det ser mycke större ut då det ligger på en assiett.

1 kommentar:

  1. Ser jättegott ut!
    Men om du kurar så skulle tagit bort kolhydraterna helt! Det är ju det dom vill när man ska köra soppor innan en magop..Det är ju för att levern ska krympa.
    Hejjar på dig gumman det vet du!
    Ska själv snart ta och äta! Ska äta 2 veckor.. köra GI mat.. inga kolhydrater alls då..
    Och sen kura det sista innan OP!
    Kramizz

    SvaraRadera