FÅNGA DAGEN!





söndag 30 maj 2010

Mors dag!

Godmorgon på er alla det var ett tag sedan jag bloggade men jag tänkte att jag skulle komma i fatt lite!

Så vi börjar med Fredag!

Natten till fredag så spydde Nova men vi tror inte det var magsjuka utan att hon har hostat så mycket, men hon fick stanna hemma i alla fall från dagis. Jag började dagen med att väga mig och Vågaen visade hela 107,9 kg  jag har då losat -2,2kg  totalat har jag rasat 22,5kg jag är hel nöjd och det kan ju bara bli bättre ;0)

Efter frukosten så hjälpte Nova mig att bädda rent i våran säng, slänga in tvätt i maskinen, vi plockade och städade hennes rum. För att sen stöka ner det igen, vi byggde lite med lego och lyssnade på skivan som till hör den silvriga barnkammar boken. Den bästa låt hon går igång på är ketchup som pruttar. Hon har ju fler favoriter som hon sjunger med på.
Eftersom Nova var hemma så fick jag av boka min klipptid, det får jag göra nästa vecka.

Svärmor Britt kom förbi, hon ville ha hjälp med att färga håret, vilket blev jättebra. Alla gråa hår är borta!
Sen var det dags för lunch och vi åt potatis, kycklingfile och lite sås till. Gott!
när Britt sen hade gått så tog jag och Nova en mys stund med att läsa en bok. sen var det dags igen att laga mat och för nova att sova. kvällen gick fort vi såg på Talang, där efter så frågade jag gubben om han ville se film, han satte på shutter island den var seg i början och jag satt nästan i soffan och somnade så jag sa till gubben nej jag orkar inte typ efter 5 minuter in i filmen. Typiskt mig.
Så jag gick och la mig och somnade på två röda sekunder.

Lördag Morgon vaknade vi 7 och jag gick upp först gjorde iordning mig och tog fram frukost.
Jag och gubben skulle åka och lämna Nova hos svärföräldrarna och sen i väg till Jönköping för att hämta ett par sängar som vi köpt av jonnys syster skit fina var dom perfekt till vårt gästrum så snart kan vi ha folk över utan att behöva sova i fältsängar.

Vi var runt på loppisarna för att hitta säng ben men icke, vi åkte till Ikea och hittade säng ben på rea 85kr.
så det klippte vi sen så hade vi fått uppdrag att köpa present till Svärfar för han fyller år snart, tyvärr kan ju inte skriva vad vi har köpt så det får bli en suprice.

Sen på kvällen så var det dags för fest våran väninna fyller 30 år nästa vecka men hon firade med släkt och vänner idag. och det var mycket trevligt jag hade späxat till det lite på morgonen.
Jag och bruden Linda!

Linda i hög person skitsnygg lady!

Sen så vart det i väg till Aneby folkets park där Jack wresvick spelade och sen så var det party kompaniet i öl tältet. Jag drack inget men jag hjälpte till i parken hade jätte trevligt. Min plats var vid chokladhjulet och det gick bra.
Jag party klädd och förberädd för Anebyparken!

Tänk vad folk det var i Aneby parken det kom 338 personer på besök så kassan gick plus och i baren så såldes det öl och cider så dom fick in 37,000. så det var inte illa.
kanon för parken.

Idag är det söndag och mors dag!

Jag har ju ingen mor i livet men jag får vara med och fira svärmors dag!

Vi ska vara där kl: 12 så det ska bli trevligt men mest av allt så saknar jag vår lilla prinsessa.
Hon är så söt och go på alla vis även om hon kan försöka att bestämma.

nä det är dags att gå och göra sig fin och så ska vi stanna till och köpa blom
mor på vägen innan vi skall dit, så ha det så bra nu allihopa och glöm inte era mammor!


1 kommentar: