FÅNGA DAGEN!





lördag 1 maj 2010

Hemkommen!

Hej på er alla vänner nu har jag kommit hem och jag mår riktigt bra har lite ont i magen känns som träningsvärk. Läkaren sa att det gick så bra han fick dock jobba lite trångt, då jag tydligen var trång i min revbensbåge och det var anatomins verk.

När jag kom upp i tisdag och hade checkat in på hotellet, gick jag till sjukhuset som låg 1,5 km från hotellet. där skulle jag gör en blodgruppering och bastest alltså ta blodprover. Allt gick bra och efteråt så gick jag på restaurang jag tog mig en oxfilé med kantarellsås och vitlöksbröd och bubbel vatten till det. det var så gott och jag satt säkert 40 minuter och käkade i lugn och ro bara njöt av min sista måltid på ett tag.
Jag promenerade sen runt om i Stockholm under dagen och allt gick bra, kollade lite i affärer strövade runt och tyckte livet var underbart.
Hotell ingången Pensionat Oden Vasastan.
Stor och en skön sängtråkigt att man fick ligga ensam i den!
Dock så var det ju inte så himla snygg inredning så jag kanske borde kontakta dom för att ge dom lite inredningstips.
Tapeten var hemsk till gardinerna, överkastet och prydnadskuddarna.
När kvällningen kom så duschade  jag av mig med en sådan där äcklig tvål som var verkligen erotikdödande. 
Här är jag nyduschad och har krypit ner i hotellsängen!

Natten gick bra jag vaknade några gånger men vem skulle inte göra det nervositeten närmade sig.
Vid åtta tiden dagen efter så vart det i väg till Sophiahemmet. 
Sophiahemmet!
Jag utanför Sophiahemmet!
Min Sal!
Sängen vars gavel av gjord i trä och dom hade graverat in Sophiahemmets gravyr det kändes riktigt lyxigt.

1:a Dagen! När jag kom dit så blev jag mycket väl omhändertagen och jag var så nöjd. jag fick mig en säng och jag fick åter igen duscha med den där äckliga tvålen som stank.
fula mig i osexiga sjukhuskläder.
Sen vart det att krypa ner i sjukhussängen  och bara ligga å vänta eftersom jag inte hade ätit sen dagen innan så var jag trött och slumrade till kl:14:30 tiden kom jag in för att bli opererad

Allt gick bra och vist hade jag ont när jag vaknade men jag fick smärt stillande och somnade om.
på kvällen var det helt ok jag mådde inte illa och jag kände ingen smärta allt var helt otroligt till några timmar senare och jag fick en sån smärta under mina nyckelben och det var ju täcken på gasen som man sprutar in i kroppen för att se att det inte förekommer några le gage. Jag fick smärt stillande och det gick över.
Mina sår på magen det blev fem små sår på magen!

2:a Dagen! Natten har varit bra jag har kunnat sova och jag har haft det jätte trevligt med mina rum vänner som alla kom från Göteborg, komiskt jag själv som är född men har bott utanför Jönköping nu i 13 år. 
Jag och en tjej gick en promenad upp till mottagningen där vi fick träffa dietisten och sköterskan. vi vägde oss och fick sedan information och en massa papper från sjukhuset.

Efter tag så gick jag ut på en längre promenad för 2 dagar tidigare hade jag hittat en sådan gullig butik som jag ville köpa en sak till Nova men jag hittade den inte så det vart inget med det.
rund an blev på ca.2 -3 km lång och det var riktigt härligt väder ute solen sken och vi hade 28 grader varmt. dagen kan inte bli bättre, när jag sen var tillbaka på sjukhuset så hade jag fått blommor av min älskade extra mamma och hennes man och syster Yeni med familj så jädrans gulligt jag är så glad att jag har er kram på er och åter igen Tack!
Så fin gul Gerbera!

På kvällen hade jag dock lite ont och hade även problem med att få igång min mage.

Dagen jag skulle åka hem jag var uppe tidigt och gick iväg för att köpa en recept bok som dietisten har skrivit mycket bra bok  den tycker jag att alla ska införskaffa sig dom som har gjort operationen för det var den värld jag har redan läst och kollat i den, det finns även vackra bilder i den.

Ett tips köp den!



Så var det dags att ta bussen hem till lilla Jönköping. där sambon mig skulle hämta upp mig resan gick bra och jag kunde sova mästa dels av vägen allt skumpande på bussen fick även min mage igång så det var ju skönt. så den som kände på mina pruttar det bjuder jag på.

Sen när vi kom hem och skulle hämta Nova hos sin farmor och farfar så vart det en kopp kaffe.
där efter åkte vi hem Nova duschade och fick rena kläder på sig jag bytte om och lika så Jonny för sen så gick vi över till bekanta och tittade på talang. Trevlig kvälls-avslut vart det.



2 kommentarer:

  1. Underbart härligt att allt gått så bra hittills! Hoppas att det fortsätter så. Tänker på dig! Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Hej,

    har också precis kommit hem från min operation! Den där boken verkar väldigt intressant -hur får man tag på den ?
    Lycka till med fortsättningen

    SvaraRadera