FÅNGA DAGEN!





fredag 9 april 2010

Fredag!

Idag så vaknade jag tidigt, med världens magont och upptäcker att man är svullen. Och att min mens har kommit igång, urs så jobbigt blodet kan jag stå ut med men mensvärken är värre. Som tur är blir jag ingen PMS-kvinna. Efter jag hade lämnat Nova på dagis, cyklade jag till affären å köpte tidningen. För Nova var ju med i den ;0) När jag kom hem så gjorde jag iordning min frukost som blev idag räksoppa, knäckemacka med keso och chili krydda på och ett äpple.
Där efter satta jag mig och läste tidningen i lugn och ro. Det är så bra att dom sk ta sitt ansvar nu kommunen, och att barnen kan få leka i en säker lekplats. Så att man som mamma inte ska behöva vara orolig när ens barn leker på offentliga lekplatser.
På den stora bilden så är det Tuva och Nova som åker linbana. Nova hade aldrig kunnat åka linbanan om det inte var för Tuvas skull, för Nova är för liten för att åka själv. Den lilla bilden är Liam och Nova som gräver i sanden som finns vid rutschkanan då den offentliga sandlådan är tom på sand.

Nä nu så ska jag tand om tvätten, hoppas den har hunnit torka, är så skönt att få undan den när det är fredag. och man kan göra mycket annat roligt istället. Jag får passa på när Nova är på dagis för så går allt så mycket fortare. Och så glömmer man av att man har ont i neder delen av magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar