FÅNGA DAGEN!





fredag 23 april 2010

Fredag!

Ja då var det fredag igen Nova är på dagis och jag har handlat lite på Ica idag som vi ska ha till helgen. I dag kommer svärföräldrarna och äter middag. Ska bli trevligt att säga hej då till mitt gamla liv.
För på söndag ska jag bara köra soppor då jag ska krympa magsäcken ytterligare för att läkarna ska kunna komma åt bättre, för på onsdag ska jag ligga på operationsbordet och få mitt nya liv.

Jag vet att det kommer ta tid men jag vet också att jag måste avstå från vissa saker men det är det helt klart värt mödan för att få bli åter smal igen och det finns nyttiga saker som är goda att äta om man bara tar sig tid.

Idag så hade jag ett samtal från min älskade extra mamma Mary hon är så gullig och tänker på mig.
Får också tacka Yeni för att jag får ha henne. TACK för att ni finns med i mitt liv Älskar er så.

Dom få vänner man ha är en mycket kär, och jag har hellre mycket få vänner en massa som tror sig visa att dom är en vänner till en. 

Jag måste ju även tala om att igår när vi var och handlade så köpte jag mig ett par linnebyxor för 40kr helt otroligt, jag köpte storlek 46 för jag tänkte i slutet av sommaren  Juli, augusti ska jag nog kunna ha dom.
Den som väntar på något gott kan ju inte vänta för länge. Sen så har jag en låda i förrådet som det står Petras  smal låda och där har jag kläder som jag har fått och kläder som jag själv hade när jag var smal sist så det ska bli så roligt att få på sig dom kläderna igen.

Ska även bli roligt att åka till ullared och köpa en ny garderob när man har nått sitt mål. och så får jag ta Olssons i Jönköping när jag ska handla in mina del mål.

Jag har ju tänkt att försöka gå ner 10-15kg per månad kan ju hoppas att det går ännu bättre men om jag inte har för höga del mål så kan man ju inte missa  om jag har 15kg på en månad så måste jag gå ner 3,7kg i veckan. sätter jag 10kg på en månad så måste jag gå ner 2,5kg per vecka så det kanske inte blir så svåra mål.  Går jag ner 10kg på en månad så har jag gått ner min övervikt på 5 månader.

Jag är så laddad nu så det är hemskt jag går på nålar och jag bara vill  klara av detta nu. utan att det ska bli en massa komplikationer

Nu så ska jag röja lite lägga in tvätt och sen förbereda lite lunch så att Nova kan få mat sen när jag har hämtat henne på dagis. ha det så bra nu mina vänner kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar