FÅNGA DAGEN!





söndag 4 april 2010

Påskafton!

Vilket härligt väder vi har haft på denna påskafton. På morgonen så ställde jag mig och bakade en tårta. medan tårtbotten var i ugnen så åt vi en god frukost. Efter frukosten så delade jag på tårtbottnen och la i chokladkräm, la på översta tårtlocket sen ställde den i kylen för att få svalna.

Vi begav oss iväg på äg-galunken tillsammans med ett par bekanta och mina svärföräldrar. Nu då undrar ni vad är detta? Jo det är så att Folkets park i Aneby har arrangerat en tipspromenad på ca:1.5km och på denna runda så kunde man göra vissa grenar som bestod av att kasta bollar i en hink träffar du så får du en lapp som stod, antal ägg på. En annan gren var att kasta pil på äggbilder, och den sista grenen var att kasta träklossar så att dom hamnade innanför bildäcks område. Det var riktigt kul. När vi hade gått rundan så var vi tillbaka i folketspark. Det fanns fiskedam för barnen, barnen kunde måla ägg, det fanns fika möjligheter, det fanns en kyckling och en påskhare som delade ut kolor till alla barnen. När vi hade lämnat in vår an tipskupong så fikade vi tag tog en slät kopp kaffe och de andra tog våfflor till sitt kaffe.
Efter vår an härliga dag så gick vi hem, jag granera tårtan sen bar vi oss iväg för att äta påskmiddag hos mina svärföräldrar.
Min påsktallrik bestod av detta:

Tre köttbullar, grönsaker, sill, laxbit, halvt ägg med rom på och lite räkor. Det var så gott jag kunde inte låta bli så jag tog lite till men bara en laxbit och lite räkor. Till min påsktallrik så drack jag vatten.

Efter middagen så blev det kaffe och tårtan och den smakade jag på.

Den var jättegod, men efteråt så var jag så full i magen så att jag nästan mådde illa. När vi hade fikat klart så fick vi påskägg och i mitt påsk ägg hade jag fått naturgodis, som bestod av torkad frukt såg riktigt gott ut. Eftersom jag var så mätt så orkade jag inte att smaka. Jag fick även en stegräknare och det blev jag jätte glad över.

På kvällen så gick jag och min familj över till ett par bekanta vi tog en kopp kaffe och dom bjöd på marängsvis. Jag var så mätt så jag nöjde mig med en slät kopp kaffe. Efteråt så röjde vi undan barnen lekte i lekrummet och vi satte oss i soffan och umgicks Jonnys kompis hjälpte mig att fixa fram ett video som jag ska sätta igång med att göra en gång per dag och det är ett workout program som heter Zumba fitness. Så roligt.
Efteråt under kvällen så tog jag mig ett glas vin och det slutade med att det blev tre glas vin. ;0) jag blev lite rund om fötterna, då jag inte dricker så ofta. Till vinet så nallade jag i mig lite popcorn, soltorkade tomater, och några nonstop.  När klockan hade blivit mycket så tackade vi för oss, och gick hem. Jag hade jättetrevligt hoppas att det kan bli snart igen. Jag har verkligen ätit idag men i morgon så börjar vardagen igen. 
 Natti natti alla bloggare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar