FÅNGA DAGEN!





torsdag 15 april 2010

Tordag!

Hej gott folk i natt så har jag sovit riktigt gott och jag känner mig ut vilad. Det var en tidig morgon idag då jag och min sambo skulle åka till Värnamo för att träffa läkaren som skulle bedöma mig om jag skall få min gastric bypass operation

Jag började dagen med att väga mig och det stod. 119,2kg  -1,8kg = 11,2kg på 5 veckor UNDERBART!
Jag hann inte med soppan till frukost idag då det vart lite stressigt så det blev en avokado, 1 kiwi och 1 clementin till frukost i bilen efter att jag och min sambo hade lämnat Nova på dagis.  Där efter så var vi på väg till Värnamo. Väl framme fick vi träffa doktorn, dietist, sköterskan och de gick igenom vad som skulle ske. efter det så fick var och en av oss väga in oss mätas och sen träffa doktorn, jag fick jag till operationen så det är helt underbart. Eftersom jag har varit så duktig och kämpat med min viktnedgång så fick jag den första optiden som fanns och ju hu det blev den 28/4 2010. Så skönt att man kan få nå sitt mål och att få bli vacker igen. Jag längtar så, och dess utom få slippa jojobanta hela livet.

När vi var färdiga åkte vi till jonnys kompis, han tyckte det var coolt, gött att det ska bli så snart.
när jag var där så tog jag mig en flaska vatten och ett päron för jag var så hungrig. När vi kom hem så lagade jag mat och det blev grönsaker med fläskfile´ jummi.
Nä nu så ska jag ta hand om Nova som jag tror har åkt på en förkylning igen, hon låter hes. Och kan ha en släng feber vi får se nästa gång jag byter blöja på henne.  Och så vill jag tacka Novas farmor för att hon ställde upp och var barnvakt. TACK!

Nu så ska jag sätta igång med mitt ha det så bra  nu alla bloggare kram Petra

1 kommentar:

  1. Vacker är du nu med Petra och har varit oavsett storlek!
    Förstår dig att du vill operera dig. Men tyvärr så kan man ju gå upp igen så det är liksom inget "botemedel" som kommer att göra att du håller dig smal. Du liksom jag är matmissbrukare och måste ändra på beteendet genom kbt eller något. Annars så kan du tyvärr hamna där igen oavset en magop eller ej. Vill inte låta pessimistisk det är inte min mening men jag känner tyvärr för många som tar till denna metod när dom hade kunnat gå ner det på egen hand och på vägen fått hjälp med sitt ätbeteende!
    Men hejja dig och fortsätt som du gör bara! Grattis till dom förlorade kilona!!

    KRaaaaaaaam på dig!

    SvaraRadera