FÅNGA DAGEN!





lördag 10 april 2010

Lördag!

Så var det lördag, Men det har känts som söndag idag. Vi hade sov morgon i dag Nova kom in till oss vid 8:30. Då var det dags att gå upp, Jag gjorde iordning frukost och precis när vi skulle sätta oss. så dök min svärföräldrar upp. De skulle hämta två lass med ved, vi bjöd in dom på kopp kaffe och sen så hjälpte Jonny till att lasta på ett lass ved. Nova var också med ute, det blåste och var riktigt ruggit. Själv så dukade jag av frukosten.
Där efter gick jag också ut. vi gick till lekplatsen idag och jag åkte linbana, och tänk er den gick inte sönder ;0) Jag och gubben försökte komma upp på en sving gunga men jag var fortfarande för tung för att Jonny skulle kunna få chans att ta sig upp det slutade med att vi båda åkte av. Jag as-garvade medan Jonny blev bitter som ätika. Han kunde inte bjuda på sig själv idag.
När vi hade lekt klart så gick vi hem och då kom svärföräldrarna tillbaka för att hämta lass nummer två. jag passade på att fråga om dom ville ha lunch och det ville dom så gärna. men först så skulle dom hem och lasta av veden. Jag passade på att måla en tredje gång i tambur taket, och därefter skruvade Jonny till baka halllampan. Det vart riktigt bra.

Så var det dags att laga maten gubbarna fick falukorv med makaroner och vi damer fick kyckling med grönsaker.
Efter middagen så åkte våra gäster och vi begav oss ut igen. vi tog med oss tidningar, burkar, och kartong papp som vi gick till åter vinningsstationen, på vägen fick vi med oss Tuva och Liam. Nova hade med sig sin dock vagn, hon var så söt och hon var så glad när de andra barnen följde med.
Barnen lekte en stund medan vi stod och pratade med en bekant till oss. Men sen var det dags att gå hem för det började regna och Nova var inte alls glad hon blev ursinnig Jonny fick ta henne under armen hon ville ju så gärna leka.

Jag måste ju berätta att jag fick tummen  ur idag och målade en gång i hela gillestugan, ska måla en andra gång i morgon blir tiktig bra. Rummet blir så mycket ljusare och ser så mycket större ut.

Här börjas det!
Tada! Målat en gång.
Nu så ska jag ta kvällen ska kolla på film med gubben, hoppas man inte somnar i soffan för jag sitter här och jäspar, ha det så bra nu alla bloggare och dröm sött.

Kram Petra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar