FÅNGA DAGEN!





torsdag 8 april 2010

Kväll!

Ja då var det kväll och dagen har varit så mysig. Det blev tre maskiner som gick idag ha två till i morgon blir så när man tvättar sänkläder med lite smått.

Så här såg jag ut innan jag var färdig i förmiddag.

Redigt troll!

Klart inte så pjåkigt!

När Tingeling var slut så var det dags för mellanmål. Nova fick en risifrutti och jag tog mig en kiwi.
Efter mellanmålet så gick vi ut till den sämsta lekparken som finns i Aneby. Den är så tråkig, trasig, färglös och det finns bara lekmöjligheter för dom som är 5 år och uppåt.
Men i dag så hade min väninna meddelat mig att tidningen skulle vara där och fota, då hon har skickat in ett medborgar förslag till kommunen, som har gått igenom. Det handlade om att Anebys lekplatser är farliga och det har inte skett någon säkerhets kontroller på flera år. Kommunen ska nu rusta upp lekplatsen som ligger närmast oss i området.
Då den har sådan potential, plus att det kommer så många barn dit i alla åldrar och leker.
Ett stort TACK! till Linda för du har gjort detta, för det hade jag inte tagit tag i. Nu hoppas vi bara att dom gör detta innan sommaren är slut.

TIT TUT!

Vad gör dom där borta?

Liam och Nova leker i sandlådan som nästan inte har någon sand alls!

Nova har även åkt linabana tillsammans med Tuva Liams storasyster, och det var populärt, men Nova ville helst gräva i sanden. Efter vi hade lekt färdigt vid lekplatsen så gick vi hem och började med maten. Sambon och Nova fick fiskgratäng med äggsås. Själv vart det fisk med rå rivna morötter, keso, tomat och squash.

När jag hade ätit upp idag så var jag så mätt att jag hade ont i magen kände att jag hade nog slängt i mig maten lite för fort. Man lär sig.

Nu så tittar Nova på bolibompa, och det är dags nu att se till att Nova kommer i säng så jag kan få min egna tid.

Ha det så bra nu alla bloggare Kram Petra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar