FÅNGA DAGEN!





tisdag 6 april 2010

Tisdag Kväll!

Hejsan på gott folk!
Det blev ingen Zumba fitness i går, Det blev att jag målade tambur taket.


Jag med penseln i högsta hugg, och dessutom  noll smink!

Men i dag har jag verkligen legat i! Jag lämnade Nova på dagis vid 9 på morgonen, när jag kom hem satte jag igång med att göra Zumba fitness programmet som håller på i 1 timme och 15 minuter. Helt färdig efteråt, det blev en dusch sen så åt jag min soppa och en frukt. Läste posten sen var det dags att hämta Nova på dagis.

Solen sken i dag på oss så jag hade förberett hemma med att äta mellan mål ute idag. Där efter satte jag igång med ett ute projekt. Framför altanen finns så fula buskar så dom ska bort. Jag ska istället sätta dit rosen buskar som nu sitter längs husväggen, vilket jag inte vill ha dom.

Före start!

Har kommit halvvägs!
Alla buskarna är borta och jag har börjat rensa och vända i jorden. Men jag har även upptäkt att plankorna på altanen är ruttna så vi får byta ut brädorna, å andra sidan så har dom suttit där sen 1973 så det kan behövas. sen ska altanen målas vit eller grå jag kan inte bestämma mig. Jonny får ju säga sin del i det hela också. Nova har varit ute med mig hela eftermiddagen och hon är för rolig hon har plockat och räknat sten idag 1,2,3,8,10,15. räknar hon i bland får det rätt.
Mina svärföräldrar har också varit här idag och på fika och hämtat ved, dom kommer i morgon igen för att hämta resten.
När dom hade åkt så var det dags för middag Nova och Jonny fick lite rester från igår och jag som vanligt grönsaker och yoghurt röra.
Nå gott folk jag började se på en film men upptäckte att jag bara satt och slumrade till i soffan så nu när jag har skrivit klart så blir det sängen direkt för jag är sketslut. Jag hoppas på fint väder i morgon också men väderrapporten säger molnigt så jag hoppas att det inte blir det. Fast blir det så får jag väl måla tambur taket en andra gång. Har det så bra nu alla bloggare vi ses varma kramar från mig till er.

Natti natti !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar